Fiyat farkı

Fiyat farkı uygulamasına yönelik 10.12.2024 günü yeni bir düzenleme yayınlanmıştır. Buradaki esasların gerek idareler tarafından gerekse de ihalelere katılan istekliler tarafından bilinmesi çok önemlidir.

Bu bilgiler ihale dokümanlarının doğru hazırlanmasını sağlayacaktır.

Eğer dokümanların fiyat farkı konusunda doğru hazırlanmadığı fark edilirse hak aranması mümkün olacaktır. 

Çünkü bu düzenlemeler, enflasyonun yüksek olduğu ortamlarda yükleniciyi bir miktarda olsa koruyabilmektedir.

Fiyat farkına ilişkin yeni düzenleme resmi gazetenin 10.12.2024 tarihli ve 32748 sayılı resmi gazetede yayımlanmıştır. yayını tarihinde de yürürlüğe girmiştir.

Yayınlanan metin aşağıda arz edilmiştir.

10 Aralık 2024 SALI   Resmî Gazete  Sayı : 32748

TEBLİĞ

Kamu İhale Kurumundan:

KAMU İHALE GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ

MADDE 1- 22/8/2009 tarihli ve 27327 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Kamu İhale Genel Tebliğinin 81.2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"81.2. 81.1 inci madde hükmü saklı kalmak kaydıyla, fiyat farkı hesaplanması öngörülen hizmet alımı ihalelerinde, işte kullanılacak tüm girdilere ilişkin ağırlık oranlarını gösterir sabit katsayıların işin niteliğine ve işte kullanılacak girdilere uygun biçimde ve tüm katsayıların toplamı bire (1.00) eşit olacak şekilde belirlenmesi ve ihale dokümanında gösterilmesi gerekmektedir. 

Bu kapsamda işin niteliği, girdilerin yaklaşık maliyet içindeki ağırlık oranı ve işlevi gibi hususlar dikkate alınarak asli ve tali unsurlar ile bunlara ilişkin ağırlık oranı katsayıları belirlenir

Tali unsurlara ilişkin ağırlık oranının belirlenmediği durumlarda bu unsurların ağırlık oranının asli unsurlara dahil olduğu kabul edilir.

Örneğin fiyat farkı hesaplanmasına ilişkin düzenlemelerde;

Malzeme dahil yemek hazırlama hizmeti alımı ihalelerinde işçilik (a1 ve/veya a2) ve yemek yapımında kullanılacak ana girdiler (b3),

Malzeme hariç yemek hazırlama hizmeti alımı ihalelerinde işçilik (a1 ve/veya a2) girdisi,

Araç/iş makinesi kiralama hizmet alımı ihalelerinde şoför/operatör çalıştırılması halinde işçilik (a1 ve/veya a2), idare tarafından karşılanmayan akaryakıt (b1) ile araç/iş makinelerinin yaşına ve işin süresine bağlı olarak amortisman (c) girdileri,

Personel taşıma hizmet alımı ihalelerinde şoför çalıştırılması halinde işçilik (a1 ve/veya a2), idare tarafından karşılanmayan akaryakıt (b1) ile araçların yaşına ve işin süresine bağlı olarak amortisman (c) girdileri,

Yazılım veya bilgi yönetim sistemi hizmeti alımı ihalelerinde işçilik (a1 ve/veya a2) girdisi,

asli unsur olarak belirlenebilir."

MADDE 2- Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3- Bu Tebliğ hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.

DÜZENLEMEYE BAKILDIĞINDA TEBLİĞİN (81.1 inci madde hükmü saklı kalmak kaydıyla,) İBARESİ İLE MADDEYE  ATIF YAPILMAKTADIR.

KONUNUN GÖZDEN KAÇIRILMAMASI İÇİN İLGİLİ MADDE AŞAĞIDA PAYLAŞILMIŞTIR.

Madde 81-Hizmet alımlarında fiyat farkı

81.1. (Değişik: 28/11/2013- 28835 R.G./ 3. md.) Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihaleleri ile personel çalıştırılmasına dayalı olmamakla birlikte ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanıldığı hizmet alımlarında işçilik maliyetlerine ilişkin fiyat farkı hesaplanacağının ihale dokümanında belirtilmesi gerekmektedir.

KAMU İHALE KURUL KARARLARINA BAKILDIĞINDA, FİYAT FARKINA İLİŞKİN KATSAYILARIN DOĞRU TESPİT EDİLMEDİĞİNDEN DÜZELTİLEN İHALE KARARLARI OLDUĞU GÖRÜLMEKTEDİR. HATTA BU NEDENLE İPTAL EDİLEN İHALELER DE MEVCUTTUR.